Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Nora BIR

Av Lotta Nilsson - 14 september 2009 11:14

Oj, vad länge sen jag skrev! Men vi lever och har hälsan! Igår var det dags för inofficiell utställning för Noras del och det slutade med att hon blev BIR. Jätteskoj! Ingen mördande konkurrans direkt men ändå. Roligt att få tävla i en BIG final. Men där åkte vi ut ganska snabbt..... Dömde gjorde Ulla Hägglund. Så här löd kritiken: Vackert välformat huvud, flott hals, rygg och kors. Goda vinklar fram,välvinklad och välmusklat bakställ, bra bröstkorg, mkt passande benstomme. Utmärkt päls. Mkt trevligt presenterad.

I augusti var vi iväg en sväng till Rättvik och vandrade med hundarna. Härligt.... Dit kommer vi att åka flera gånger!

Wilma går sin allmänlydnads kurs en gång i veckan och hon tycker det är jättekul. Annars njuter vi av den härliga hösten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Nilsson - 28 december 2009 11:35


Bättre sent än aldrig..... Vill önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År!       ...

Av Lotta Nilsson - 12 november 2009 08:44

"Everyone has the will to win but only a few have the will to prepare."   Igår var jag på en föreläsning på brukshundklubben. Ämnet var tävlingspsykologi. Eva Marie Wergård hette föreläsaren, ett helt okänt namn för mig. Hon har en master of scie...

Av Lotta Nilsson - 4 november 2009 14:26


Igår kväll bar det iväg till Gudby Gård för Wilmas höftledsröntgen. Roligt att träffa dem syskon man inte ser så ofta eftersom i stort sett hela kullen var där. Allt gick jättebra, lugnt och trevligt. Prelimenärt såg både höfter och armbågar bra ut! ...

Av Lotta Nilsson - 27 oktober 2009 17:25


 

Av Lotta Nilsson - 19 oktober 2009 10:26

I helgen har jag varit på utbildning med min hundklubb. I två dagar har vi pratat och analyserat olika hundmöten. Det var Cilla Danielsson, initiativtagare till Hundens Hus som höll i utbildningen. På lördagen gick hon igenom grunderna för hundens sp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards